Alla inlägg under maj 2011

Av Sandra - 12 maj 2011 15:10

Nu åker overallen på!


   

Ikväll, imorgon och på lördag är det SOF, Studentorkesterfestivalen som hålls varannat år i Linköping och vartannat år i Uppsala. För 2 år sedan var jag med i Kårtegen! En lång parad som går genom staden, superroligt! Så ikväll blir det leka i bollhav, hoppa i hoppborg, umgås med vänner, grilla och kanske dricka någon öl. (inget socker i öl, hehe, bara en massa kalorier). Så det blir inte allt för mycket alkohol då jag gärna vill träna imorgon.


Imorse blev det ännu en morgonpromenad, med lilla missen till veterinären för en vaccination. 2/4 morgonpromenader avklarade!


Förresten, jag funderade på en sak igår. Blir ni också väldigt "sura" på folk som tar ens pass under träningspasset? Ni vet, under aerobicen eller zumban så smyger personen bakom er framåt tills den står där ni stod för en liten stund sedan? Jag blir supersur. 


Ha en fin kväll!

  

Av Sandra - 12 maj 2011 10:22

 

Då hittas den här pärlan.


 

Och nagellacket åker på!

Vilka vener förresten, där skulle jag gärna sätta en PVK!


Då är man långledig!

Av Sandra - 11 maj 2011 21:42


Efter en supersvettig Zumba där 700 kcal förbrändes så gick jag hem och myste i soffan med två små missar och lite proteinbars.


 

Mums!


Den andra instruktören för zumban var riktigt bra faktiskt. Hon hade massvis av energi och var väldigt lik min brorsas tjej så jag gillade henne direkt.


 

Sedan var det lite mys i soffan.

Hoppas ni alla har en underbar onsdagskväll!

Av Sandra - 11 maj 2011 20:18

Här kommer dagens överaskning som damp ned i brevlådan!



En supersnygg sportbh från Shock absorber!


Jag vann nämligen en tävling hos supersnygga Em för ett tag sen! Så himla roligt, jag tror att jag aldrig har vunnit något förut! 


Så imorgon ska jag ge mig ut på en premiärrunda med de små bröna i tryggt förvar. Can´t wait!


Av Sandra - 11 maj 2011 11:21

Jag skulle ha jobbat idag egentligen men igår när jag kom till jobbet så var det massvis av folk idag och jag fick komp-ledigt, jihoo!

Och tack och lov för det, för igår var det en av mina värsta kvällar på jobbet. Det är så kul när man jobbar stenhårt med en patient (som kanske sjunker i syresättning eller inte har något blodtryck) och tar lite kontroller på nästa patient och då har inte den personen heller något blodtryck! Det är bara så att man vill skratta (inte riktigt men det förstår ni nog)


Usch och fy. Men jag tror att dom överlevde natten i alla fall. Tack och lov för att man inte är ny på jobbet.


Nog med det! Imorse var jag ute på en morgonwalk! Bra jobbat! 1/4 avklarat för denna veckan. Nu ska jag joppa in i duschen och sedan vaccinera katten. Ikväll blir det zumba och en gratis föreläsning på gymmet som handlar om stress. Kan bli intressant. Tråkigt nog är det inte min favoritinstruktör som håller i passet idag men det kan vara kul att träna för någon annan.


Sedan så damp det ned en väldigt rolig sak i brevlådan idag, vad det var får ni se senare...

Av Sandra - 10 maj 2011 13:10

Jaaa precis vad jag behöver!


Supersnygga Alva har hittat på en ny utmaning, studentutmaningen! (inte för mig kanske :))


  (Bild lånad från Alva)


Utmaningen börjar idag, 10 maj, och håller på till den 10 juni.


Träningsmål:


  • 15 träningspass ska avklaras!
  • 3 ombytta pass/vecka
  • 4 morgonpromenader/power walks/vecka
  •  minst 1 löpning/vecka
  • Alltid börja armhävningar och plankan på tå!
  • 500 situps ska avklaras.

Kost:

  • Inget socker! Blir jag sugen får jag äta 1 ruta mörk choklad.
  • Ät kolhydrater i ett V – mer på morgonen, lite mindre vid lunch, ännu mindre på kvällen
  • Frossa i frukt och grönt
  • Undvik konstiga tillsatser och sötningsmedel – not good for you!

Vad roligt!

Idag blir det ingen träning överhuvudtaget men imorgon väntar ett zumbapass!

Nu väntar jobbet på mig, ha en fin dag alla!

Av Sandra - 9 maj 2011 22:10

Idag har jag varit ledig och haft en underbar dag i solen med massa fina vänner och en 3 veckors bebis!


Sedan avlutades dagen med en riktigt svettig body combat där 850 kcal brändes! En tjej i omklädningsrumet blev imponerad av mitt kaloriförbränningsantal, hehe :)


Jag tänkte visa en bild på dagens outfit!


 

Ser ni att jag är lite bränd?


 

  Lite sol har jag nog fått idag  


   Jag var en sväng på HM och gick lös bland kläderna!

Med denna godbit var det kärlek vid första ögonkastet! 150 kr.


  Underbart fint linne med vackert fall. 99 kr.


  Mysig kofta, 199 kr.

Jag var lite tveksam till ränderna nedtill, jag funderade ifall de skulle få min rumpa att se ännu större ut? Men vad fasen, tänkte jag, nu ser ju mina axlar mindre ut.


s   Sedan så fick jag 2 stjärnor på min klocka efter förra veckans träning!

Den tyckte att jag hade gjort ett bra jobb.


Vad glad jag blev   

Av Sandra - 8 maj 2011 23:40

Min resa med Itrim har varit lång. Jag firar faktiskt 1 års jubileum inom 2 veckor. Det känns otroligt. Och ibland funderar jag på när min resa kommer att ta slut?

Aldrig, kommer jag då på. För det är en livslång förändring som jag har genomgått.


Jag kommer att halka in på sidospår ibland, på vägar som inte leder någonstans. Men då är det min uppgift att styra tillbaka och hitta rätt väg igen. Snedsteg kommer jag att göra och motivationen kommer att försvinna, den kan inte alltid ligga på topp. Men då får jag hitta på sätt att öka motivationen igen.


Till min hjälp kommer jag att använda min kunskap, min våg och mina nära och kära. När min motivation dalar kommer jag att hitta på nya mål att gå. Jag kommer att väga mig varje fredag och INTE undvika att väga mig när jag känner att jag har gått upp i vikt. Jag kommer att ta emot den hjälp som min underbara pojkvän vill ge mig och använda hans stöd. 


Jag kommer att fortsätta att träna minst 2 ggr/vecka för att min kropp mår så himla bra av det. Vardagsmotion är ett måste. Promenader tycker jag ju faktiskt om (speciellt på morgonen) och det ska bli ett stående inslag i min vardag minst 3 ggr/vecka.


Jag ska komma ihåg att hunger inte är farligt! Jag dör inte om jag är hungrig och jag kommer inte att svimma om jag inte äter nu! (jag har faktiskt aldrig svimmat någonsin, varför skulle jag göra det för att jag inte äter en bulle till mellanmål).


Jag tänker INTE lyssna på min kropp när jag ska ha mens för den ljuger bara och hittar på dåliga ursäkter för att äta choklad eller glass.



Jag vägrar att tappa kontrollen.

Ovido - Quiz & Flashcards