Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Min pulsklocka är min bästa vän!

Av Sandra - 6 mars 2011 18:59

Jag förstår inte vad jag gjorde utan den!

Den håller mig sällskap på ensamma löpturer, den ser till att jag ligger på en bra pulsnivå och håller koll på hur många kalorier jag förbränner. Sen är den ju för jäkla snygg också!


Så jag har sagt det tidigare och jag säger det igen; Min pulsklocka är min bästa vän!


Jag avbokade pump-passet idag och gav mig ut på en power walk istället. 50 minuter och 540 kcal brända. Den här veckan har blivit en riktigt bra träningsvecka för min del och jag är så stolt över mig själv!


Hur jag ligger till i utmaningen:

32 km/80 km
5/15 träningspass
0/2 nya träningsformer
100 minuters pass.

4 (varav 2 min på tå)/30 min planka.

75 (varav 23 på tå)/300 armhävningar
0/4 ordentliga stretch/avslappning/yoga/meditation


Avslappningspassen ska jag ta tag i har jag tänkt.

Idag orkade jag göra 10 armhävningar på tå! Skoj! Mycket av styrkan har jag fått från combaten tror jag.


Den här veckan har bjudit på 7 timmars träning och 3913 kcal brända. Det är bara att fortsätta med detta under veckan som följer. 


Jag kikade igenom lite gamla bilder på mig häromdagen och jag hittade nästan ingen helkroppsbild! Det var så man gjorde när kameran åkte fram, man försökte gömma sig bakom något eller någon för att inte synas på bild. Tråkigt för då har jag inte så mycket att jämföra med.

Jag tog bilder på mig själv i underkläder precis när jag började med Itrim, just för att kunna jämföra senare, men jag har faktiskt inte vågat titta på dom än.. Men det kommer nog så småningom.


 

En liten misse som myser på min mage.

Nu är det dags att kila till jobbet för ännu en natt! Ha en fin söndagskväll alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 juni 2011 22:24

Jajamensan, nu har jag semester!   Underbart skönt!   Och jag tänker ta ett litet uppehåll med bloggen under semestern, det kanske kan smyga in ett inlägg då och då, men för att hålla ner min stressnivå så får det bli så.   I onsdags trän...

Av Sandra - 18 juni 2011 11:43

Hej alla! Jag sitter på tåget mot Uppsala igen. Det blev en resa hit med kort varsel eftersom familjen har varit tvungna att avliva vår hund alfons. Han har varit med mig under hela min uppväxt och saknaden är enorm. Jag kände att jag inte kunde s...

Av Sandra - 15 juni 2011 10:22

Hej alla kära läsare!   Jag har under den senaste veckan legat däckad i sjukdom med ett icke-fungerande internet; inte den bästa kombinationen ska jag säga. Igår kom min underbara kille hem och fixade internet så nu är jag tillbaka!   Sjukper...

Av Sandra - 5 juni 2011 16:33

Hemma efter 2 härliga dagar i Uppsala.   Jag har bara njutit av det vackra vädret, umgåtts med min härliga familj och ätit gott. En del shopping har det blivit också, 2 par skor och 2 par klänningar. Jag älskar klänningar! Kan köpa hur många som ...

Av Sandra - 31 maj 2011 18:46

..går jag på snart!   Sen imorgon ska jag på en intervju, spännande, spännande! Och därefter åker jag till Uppsala en sväng. Skönt att få komma hem till underbara familjen och bara vara.     Den här supersöta köksradion köpte jag på Clas O...

Ovido - Quiz & Flashcards