Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Marsutmaning!

Av Sandra - 1 mars 2011 13:11


Idag är det 1 mars!


Underbart! Ett steg närmare våren!


Som jag har skrivit tidgare, så har jag klurat lite på en utmaning. Jag vill ha något som utmanar mig själv, något som handlar om träning. Och på Ellas sida hittade jag en utmaning som hon har skapat. Hon kallade den novemberutmaningen, så jag tänkte köra den fast under mars månad!

Jag har valt att endast ha träning som utmaning och inte mat.



Utmaningen!



80 km ska promenaras/cyklas/simmas/springas eller annan fysisk aktivitet som kan uppmätas i sträcka.
15 träningspass ska utföras. Som träningspass räknas ett pass på minst 30 min och när man är ombytt till träningskläder.
2 nya träningsformer ska testas (kan vara allt från ett nytt grupppass, eller att testa på att springa om man annars bara brukar promenara etc)
Ett träningspass ska under perioden vara minst 100 minuter. Om det är en långpromenad, en tur till gymmet eller något helt annat, är upp till dig.
30 minuter sammanlagt i plankan. Varav minst 10 av de minuterna ska vara på tårna.

300 armhävningar ska utföras varav minst 30 ska vara på tårna. Orkar man inte en armhävning på tårna, får man göra strikta på nervägen och sedan hjälpa sig upp.
4 ordentliga stretch/avslappning/yoga/meditation eller liknanade ska utföras.
30 minuter varje vecka ska tillägnas dig. Det ska vara 30 minuter (eller mer!) som du skämmer bort dig på något vis. Tar ett hett bad, lägger ansiktsmask, får en massage. Gör något för dig själv som du mår bra av. Det är lika viktigt som det andra.



BELÖNING
Givetvis ska vi ha en form av belöning när vi klarat av Marsutmaningen.
Vad som är en bra belöning för dig, det vet bara du. Men du ska skriva ner vad din belöning ska vara.

(Kopierat från Ella)


Denna utmaning känner jag passar mig och jag är supermotiverad!


Utmaningen börjar idag!

Häng på om ni känner er sugna, ju fler vi är desto roligare!

 
 
Sofia

Sofia

1 mars 2011 16:29

Vilken bra utmaning(även om den var tagen av någon annan;) ), tror det kan bli så att jag hakar på den...! Tack för inspirationen!

http://minsakalladetraning.blogspot.com

 
PhD

PhD

1 mars 2011 18:00

Visst antar jag utmaningen!! Ska rapportera hur det går via min blogg.

http://komitrim.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 juni 2011 22:24

Jajamensan, nu har jag semester!   Underbart skönt!   Och jag tänker ta ett litet uppehåll med bloggen under semestern, det kanske kan smyga in ett inlägg då och då, men för att hålla ner min stressnivå så får det bli så.   I onsdags trän...

Av Sandra - 18 juni 2011 11:43

Hej alla! Jag sitter på tåget mot Uppsala igen. Det blev en resa hit med kort varsel eftersom familjen har varit tvungna att avliva vår hund alfons. Han har varit med mig under hela min uppväxt och saknaden är enorm. Jag kände att jag inte kunde s...

Av Sandra - 15 juni 2011 10:22

Hej alla kära läsare!   Jag har under den senaste veckan legat däckad i sjukdom med ett icke-fungerande internet; inte den bästa kombinationen ska jag säga. Igår kom min underbara kille hem och fixade internet så nu är jag tillbaka!   Sjukper...

Av Sandra - 5 juni 2011 16:33

Hemma efter 2 härliga dagar i Uppsala.   Jag har bara njutit av det vackra vädret, umgåtts med min härliga familj och ätit gott. En del shopping har det blivit också, 2 par skor och 2 par klänningar. Jag älskar klänningar! Kan köpa hur många som ...

Av Sandra - 31 maj 2011 18:46

..går jag på snart!   Sen imorgon ska jag på en intervju, spännande, spännande! Och därefter åker jag till Uppsala en sväng. Skönt att få komma hem till underbara familjen och bara vara.     Den här supersöta köksradion köpte jag på Clas O...

Ovido - Quiz & Flashcards