Alla inlägg den 11 april 2011

Av Sandra - 11 april 2011 22:32

Anna frågade vad jag har för mål nu och om jag har uppnått mitt mål, min målvikt.


Just nu är jag nöjd. Jag är nöjd med min kropp och jag är nöjd med min vikt. Det jag skulle vilja är att ha lite mer synliga muskler och för att få det så måste jag minska i fettprocent.


Så mitt mål nu är att springa tjejmilen i september (då ska jag springa heela tiden!).

Jag tänker fortsätta med min träning som den är nu, jag känner att jag har bra balans mellan kondition och styrka. Sedan så ska jag fortsätta som jag äter nu, bra med protein och lite kolhydrater om dagarna och 1 ätardag i veckan. Snart så ska jag börja lägga in mer löpning i mitt schema men inte än.


Idag tackade jag nej till tårta på jobbet! Jäklar vad svårt det var!


Nu om dagarna går mina tankar till Luiza. Jag hoppas, hoppas, hoppas!

Av Sandra - 11 april 2011 22:17


Idag hade jag planerat in ett combatpass och efter det ett pump-pass.


I helgen så har jag arbetat långhelg vilket innebär:

Fredag: 14-22

Lördag: 6.45-16

Söndag: 14-22

Måndag: 06.45-16


Som ni kanske förstår så är man skaapligt trött på måndagseftermiddagen. På måndag så får man även "rensa" upp i vårdlaget efter helgen och då ska verkligen ALLA undersökningar göras på alla patienter! Vilket innebär stress, stress och åter stress. Idag var inget undantag.


Så när jag kom hem så hann jag njuta av sommarvärmen i de 10 minuter det tog att gå hem, sedan somnade jag på soffan med en katt på axeln. Vaknade efter 30 minuter och stack till gymmet (det tog emot kan jag säga, men jag tänkte på hur det känns efteråt).


Väl där körde jag järnet och svetten sprutade! 775 kcal brända och jag störnjöt. Efter passet var slut kände jag att det räckte, jag var trött i musklerna och trött efter jobbhelgen. Men ändå så fick jag så dåligt samvete! Ni vet, det där samvetet som gnager när man försöker kämpa sig till gymmet överhuvudtaget. Jag kände det som att jag drog ursäkter för mig själv för att inte träna (vilket jag gjorde). Men jag hade ju precis kört världens pass!


Så jag ringde till killen för att höra lite peppande ord.

Varför måste man träna dubbelpass? Varför räcker det inte längre med bara 1 vanligt, hederligt träningspass 3 dagar i veckan?

Jag har nog satt upp för stora krav på mig själv tror jag..


Killen sa att jag INTE får träna dubbelpass mera! Det är förbjudet! (förutom vissa lördagar när det är happy saturdays..:)) TACK för det älskling!


Nu ska jag vara stolt över mina träningspass! Jag vara stolt över endast 1 pass/dag! Min kropp är stark och uthållig. 


Jag älskar min kropp!


 

Ovido - Quiz & Flashcards