Alla inlägg den 28 april 2011

Av Sandra - 28 april 2011 20:39

Glad och ont i huvudet. Det har varit min dag idag.

Jag har haft en ledig dag och ätit lunch på stan, druckit massa vatten (jag har ont i huvudet efter några glas för mycket med vin igår) och varit i solen.


Jag hade planerat in ett träningspass men det ställde jag in eftersom jag forfarande har alkohol kvar i kroppen. Då ska man ALDRIG träna! Det sliter för mycket på hjärtat och risken ökar för hjärtmuskelinflammation.


Imorgon däremot blir det ett combatpass och förhoppningsvis ett pump-pass på lördag. Åh vad jag längtar till lördag och valborg!! Jag har massa roligt inplanerat, bl.a en badtunna i solen!


Kolaremmarna som jag tänkte göra ikväll, får vänta lite. Bananerna måste mogna lite till först :)


 


Min lilla hårknut idag!

Titta inte på disken i bakgrunden..

Av Sandra - 28 april 2011 11:11

Oj vilka dagar fyllda av stress, jobb och diverse roliga saker med.


I tisdgas hade vi en bokklubbsträff, riktigt kul att vi har kommit igång med det här. Nästa bok som vi ska läsa är Primtalets ensamhet. Verkar riktigt bra.


Sen igår hade jag mitt sista gruppträffsmöte. Riktigt tråkigt faktiskt.. Och vilken ångest att väga sig efter påsk! Min coach sa att ångesten hade flödat på Itrim efter påsk. Jag hade gått upp 2 kg! Då blev jag lite nere men sen kikade jag närmare på pappret. Då hade jag minskat 1 kg fett och ökat 2 kg i muskler. Men det låter väldigt konstigt tycker jag. Jag har inte tränat så jättebra de senaste dagarna. Men jag får vara glad att det var muskler och inte fett :)


Igår var jag på operation hela dagen, jäklar vad roligt det är!! Jag trivs så himla bra där, jag älskar lukten, kläderna, maskinerna, blodet (om man får skriva så :)) Nej men själva operationerna tycker jag är riktigt spännande. Där vill jag jobba!

Så jag hoppas, hoppas att jag kommer in på min vidareutbildning till narkossköterska i höst.

Hoppas, hoppas!


Jag har lånat den här boken av en vän:


 


Bra och nyttiga recept på roliga efterätter, kakor, pajer och tårtor. Jag har tänkt att prova ett recept ikväll. Uppdatering om detta kommer :)

Ovido - Quiz & Flashcards