Alla inlägg den 13 april 2011

Av Sandra - 13 april 2011 22:35

Trött efter en kväll på jobbet. Kom precis hem och ska gå upp om 7 timmar för att gå till jobbet igen. Tråkigt när kvällen slutar i stress och jag fick två nya patienter att skriva in vid kl. 21, det är inte roligt.


Idag försökte jag att ge blod men vi fick inget tryck på blodet. Sköterskan sa att hon hade satt nålen lite fel men det kan bero på min träning igår. Jag försökte att dricka upp mig inför blodgivningen, men men. Jag får komma tillbaka nästa vecka och prova igen. Trist nog så har jag bara ett kärl i en arm att sticka i :)



De har stor brist på blod nu så är ni inte blodgivare, bli det!



Det är så trevligt och mysigt på blodcentralen, jag tycker verkligen om att vara där. Så blir man så väl omhändertagen :)


Gå in HÄR och kika hur du kan bli blodgivare!


Jag som jobbar på en avdelning där vi hänger mycket blod vet hur mycket som kan behövas till en patient och hur viktigt blodet faktiskt är! Tänk om du skulle bli akut sjuk och behöva blod. Då är det tur att det finns blodgivare.


Ovido - Quiz & Flashcards