Alla inlägg den 3 april 2011

Av Sandra - 3 april 2011 10:57

Igår morse kom jag inte upp ur sängen, jag hade för ont! Ont i musklerna, speciellt i rumpan. Jag fick verkligen släpa mig ut till toaletten när väckarklockan ringde och jag funderade över hur dagen skulle gå. Jag hade nämligen bokat in mig på ett pump-pass och ett aerobicpass på morgonen.


Men vad är den bästa medicinen mot träningsvärk? Jo, träning tänkte jag! Så jag släpade mig till gymmet (jag hade behövt en rullator igen) och så in i träningssalen. Men nästan direkt när passet satte igång släppte träningsvärken. Och vilken underbar träningsmorgon det blev! Jag lassade på mer vikter än förut och det gick lätt! På aerobic dance var det min favoritinstruktör som ledde och hon är bara helt underbar! Hon ger sån energi att jag bara flög fram hela timmen med ett stort leende.


Totalt 120 minuters träning och ca 1200 kcal brända. Nice!


På kvällen sen blev det grillning (invigning för i år!) och tzatziki och rotfrukter i ugn hemma hos en kär vän. 3 cider slank också ned och efterrätt såklart. Men detta har jag inget dåligt samvete över för igår var min ätardag och jag hade bestämt innan vad jag ville äta.


Jag läste på en blogg häromdagen skillnaden mellan kontrollerat ätande och att tappa kontrollen.

Om man har bestämt 1 ätardag i veckan och då bestämmer sig för vad man vill äta innan man gör det; då är det ett kontrollerat ätande. Sedan så kan man "fuska" och det händer när man tappar kontrollen. T.ex när man trycker i sig ett helt paket med kakor eller ett helt paket glass.


Och efter jag läst det här så har jag bestämt mig! Inget mer "fuskande" med ett dåligt samvete som följd. Nej i fortsättningen blir det bara ett kontrollerat ätande från min sida -1 dag i veckan.


Nu ska jag äta mysfrukost med älsklingen! Ha en fin söndag alla!

Ovido - Quiz & Flashcards