Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Sjuuk..

Av Sandra - 15 juni 2010 11:53

Vad tråkigt det är!


Och min teori är att kroppen behöver extra energi när den är sjuk, bara om man har feber så förlorar man en hel del extra vätska. Eftersom jag ändå bara får i mig 600 kcal/dag så är jag extra svag än vad jag skulle ha varit om jag åt som tidigare.


Igår blev det ingen promenad, jag orkade inte. Jag tog mig knappt till toaletten. Men imorse när jag vaknade så var himlen klarblå ute och solen sken, då kunde jag inte stå emot.


Jag segade mig runt lilla rundan runt Stångån, 3000 steg bara men det räckte till. När jag kom hem var jag helt slut och slocknade i soffan. Så det blir nog en eller två dagars sjukskrivning till.


Vilket stöd man får av alla andra bloggare som håller på med Itrim! Jag blir alldeles varm i hjärtat av allt stöd och fina kommentarer, tack för det!


Jag har satt upp små belöningar för mig själv. Innan de här veckorna så belönade jag mig själv med mat. Det är mycket enklare än vad man tror. Har man haft en tuff dag på jobbet, då kan man unna sig en god middag hemma eller lite lösgodis. Har man klarat en tenta, klart man ska fira med mat!


Så nu har jag tänkt ut andra belöningar istället för mat.


När jag har gått ned under 80 kg så ska jag göra en ansiktsbehandling. Det har jag alltid velat göra. Och när jag väger 73 kg (som är min målvikt) så tänkte jag fylla i en av mina tatueringar som har blivit lite sliten, eller bygga på den jag har på ryggen.(För er som undrar så har jag bara två.. :))


Vad längtar jag efter?

Bröd! Och sallad. Och lax!


  Mums!

 
 
Anna

Anna

15 juni 2010 22:16

Känner verkligen igen det där med att unna sig när man har pluggat mycket, haft tenta eller haft en jobbig dag. Då åkte pizzan, colan och chipsen fram, o det var ganska ofta. Sunt att inte unna sig något med mat, har inte riktigt nått dit ännu, det är väl att shoppa nya kläder :) Tråkigt att du mår lite dåligt, men du kommer nog ur det snart, och den där purjolökssoppan är den värsta av alla måltider. müslibars och chili sin carne när du går över till LCD var mina favoriter :) Kämpa på!

http://studentitrim.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 juni 2011 22:24

Jajamensan, nu har jag semester!   Underbart skönt!   Och jag tänker ta ett litet uppehåll med bloggen under semestern, det kanske kan smyga in ett inlägg då och då, men för att hålla ner min stressnivå så får det bli så.   I onsdags trän...

Av Sandra - 18 juni 2011 11:43

Hej alla! Jag sitter på tåget mot Uppsala igen. Det blev en resa hit med kort varsel eftersom familjen har varit tvungna att avliva vår hund alfons. Han har varit med mig under hela min uppväxt och saknaden är enorm. Jag kände att jag inte kunde s...

Av Sandra - 15 juni 2011 10:22

Hej alla kära läsare!   Jag har under den senaste veckan legat däckad i sjukdom med ett icke-fungerande internet; inte den bästa kombinationen ska jag säga. Igår kom min underbara kille hem och fixade internet så nu är jag tillbaka!   Sjukper...

Av Sandra - 5 juni 2011 16:33

Hemma efter 2 härliga dagar i Uppsala.   Jag har bara njutit av det vackra vädret, umgåtts med min härliga familj och ätit gott. En del shopping har det blivit också, 2 par skor och 2 par klänningar. Jag älskar klänningar! Kan köpa hur många som ...

Av Sandra - 31 maj 2011 18:46

..går jag på snart!   Sen imorgon ska jag på en intervju, spännande, spännande! Och därefter åker jag till Uppsala en sväng. Skönt att få komma hem till underbara familjen och bara vara.     Den här supersöta köksradion köpte jag på Clas O...

Ovido - Quiz & Flashcards