Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Sandra - 10 juni 2010 09:51

Ojoj vad jag har haft att göra de senaste dagarna..


I måndags och tisdags jobbade jag och det var två riktigt jobbiga pass. Jag var helt slut efter. Sedan igår så tog killen examen och då var det examensfirande hela dagen. Än en gång fick jag kommentarer om varför jag inte åt och "det är ju faktiskt en särskild dag idag". Ja det är alltid en särskild dag. Men det gick bra.

Det är ibland som jag kan känna som panik att jag bara måste äta något annars blir jag galen. Men det är bara för två sekunder sedan går det över. Konstigt.


Igår hann jag även med en gruppträff med vägning. Jag har inte vägt mig själv så jag gick dit utan några förväntningar alls och vågen stannade på minus 4 kg! På 1 och en halv vecka! Starkt jobbat av mig! Vad jag kunde förstå av bedömningen så hade jag gått ned 4 kg fett och upp 1 kg muskler så det känns riktigt skönt. Min coach sa även att det har börjat synas, vad roligt!


Jag har ju känt mig smalare men tänkt att mycket är psykiskt, så nu blev jag jätteglad.   


På gruppträffen pratade vi om energibalans, alltså att äta lika mycket som man gör av med. Och 100 kcal extra per dag kan ge en viktuppgång på 4-5 kg/år!

Så äter man en frukt för mycket per dag så kan det göra så mycket! Det var väldigt skönt att höra för jag har funderat lite varför jag väger som jag väger och nu fick jag svaret. Jag har kanske inte ätit så dåligt ändå.. Fast lite för lite grönsaker har jag ätit, det vet jag.



Igår kväll var jag på en fest och var nykter. Det var länge sen jag var på en fest och inte drack ett enda glas vin. Det gick mycket bättre än vad jag trodde.


En biverkan som jag har märkt av är koncentrationssvårigheter och jag glömmer bort saker. Speciellt saker. Häromdan letade jag efter min sminkväska och hittade den till slut ovanpå hatthyllan! Vad gjorde den där?


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards