Alla inlägg under februari 2011

Av Sandra - 1 februari 2011 11:36

Har precis varit och klippt mig!


Jag skulle ha klippt och färgat håret i fredags men min frisör ringde på morgonen och hade inflammation i tand så hon var tvungen att ställa in. Tråkigt så då blev det klippning idag istället men ingen färgning. Hade nog inte riktigt råd med det ändå..


Men håret blev kanonfint! Superlockigt! Det blir bara mer och mer lockar för varje klippning känns det som   


Jag funderade kring det som Amelie skrev, att vi är dåliga på att ge oss själva beröm. Och inte bara dåliga, utan till och med lite rädda för det. Att man bara fokuserar på hur mycket vikt som är kvar att gå ned att man helt glömmer bort de kilona som jag faktiskt har gått ned redan! En riktigt bra tanke och värt att fundera över..



Vad pysslar jag med nu om dagarna?


Jo igår började jag med en liten rivstart. Inte en ny snabbperiod utan en vecka eller två när jag går på VLCD. Mest för att få bort de sista kilona och bli av med mitt sockersug!En rivstart är okej att göra 1 ggr/år precis som med snabbt och rivstart är okej om BMI är över 23.5


Hur går det?


Jo det är tufft! Riktigt tufft!

Jag minns inte att det var så här jobbigt! Men de första dagarna är faktiskt värst och de glömmer man bort sen. Men fy vad magen skriker! Vilket gör mig mer motiverad och jag inser att det var det här jag behöver.

Hunger är inte farligt..

Ovido - Quiz & Flashcards