Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Sandra - 20 februari 2011 18:53

Löpningen gick sådär måste jag säga.

Det kan ha bero på de 2 cider och den kokosboll som jag åt dagen innan. Men 5 km blev det på den oerhört snabba tiden 47 minuter! haha :)

Men speciellt kallt var det inte, jag fick istället ta av mig vantarna för jag svettades så om händerna   


Igår kväll gjorde vi hemmagjort pixxa med dinkelbotten. Botten gjorde vi på:

  • 3 dl vatten
  • 2 tsk salt
  • 500 g fullkornsmjöl av dinkel
  • 20 g jäst
  • 2 msk krossade linfrön

På med fyllning och in i ugnen 250 grader i ca 20 minuter.


 

Min del är den vänstra, jag hade tomater, pesto, champinjoner, italiensk skinka och mozarella. Killens halva är till höger.


Supergott!



Veckans träning:


JAg höll mig till planeringen och detta gav en mycket bra träningsvecka. Träning tisdag, onsdag, torsdag och lördag, emellan hann jag med två långa promenader och såklart minst 10 000 steg varje dag!


Mitt mål fram över är att få in mer styrkepass, minst 2/vecka och gärna body pump-pass. Utöver det 1-2 konditionspass/vecka.


Veckan som kommer:

Måndag: Vila

Tisdag: Body combat

Onsdag: Body pump och Zumba

Tosdag: Vila

Fredag: Vila

Lördag: Oklart

Söndag: Oklart. Body pump?


Vilodagarna har jag helt enkelt svårt att få in någon träning. Jag jobbar varje dag nästa vecka känns det som och sen kommer min underbara familj hit på fredag!


Hoppas ni andra får en bra start på veckan! Själv ska jag strax kila till jobbet för lite nattjobb!


Bilderna på min löparoutfit blev lite fördröjda, men de kommer!   


Ovido - Quiz & Flashcards