Alla inlägg under juli 2010

Av Sandra - 8 juli 2010 11:07

Uppsala har varit riktigt härligt!


Har tagit det lugnt, badad lite, varit med familjen och träffat min närmaste vän som är gravid i vecka 30. Tyckte lite synd om henne för det kan inte vara roligt att vara höggravid i sommarvärme, usch.


Jag har svårt att förstå att jag får äta vanlig mat redan på måndag! Ojoj vad jag planerar. Det känns jättekonstigt. Men samtidigt spännande.


Ikväll ska jag på gruppmöte, det är inte min vanliga grupp utan ett öppet sommarmöte. Sen imorgon bitti har jag coachmöte. Min coach föreslog den tiden och jag b lev lite förvånad för jag hade ett möte för bara två veckor sedan, men jag tror att de vill att man ses precis innan man ska börja äta vanlig mat ifall man har lite funderingar och så. 


Jag undrar lite över fett-biten. Vad är okej och vad är inte okej. Ska man äta lightprodukter eller inte. Hur mycket sås får man ta? Får man äta avokado till frukost och lite andra skumma funderingar.


Nu snart går mitt tåg. Blir lite träning ikväll med

  


Kram!

Av Sandra - 5 juli 2010 22:05

Första dagen på vecka 6, jihooo!!


Otroligt! Om bara en vecka får jag äta mat igen! Lax med spenat ska det bli, har jag bestämt.


Och jag vill tacka Anna för en underbar kommentar, hon skrev att jag skulle vara stolt över min viktminskning, och det har jag varit. Och det har hjälpt mig att inte gömma mina måltidsersättningar.


Och som en kompis sa, ingen kommenterar ju om någon sitter och äter pzza, eller vräker i sig pommes. Varför ska vi då kommentera massor om någon försöker gå ned i vikt?


På torsdag är det gruppträff igen, då har vi öppen sommarträff, spännande. Ska bli spännande också att se vad jag väger, har inte vägt mig sedan förra coach-mötet. Hoppas jag har kommit under 80 kg, vilken dröm! Då får jag göra en ansiktsbehandling :)


Imorgon väntar Uppsala!


Kram på er!

Av Sandra - 3 juli 2010 13:16

Igår blev det en löptur i värmen!


30 min jogg, 4.3 km =300 kcal förbränning. Bra gjort!


Men det är svårt att träna på kvällen och endast äta ett mål efter, min kropp behöver lite mer för att återhämta sig. Jag ska tänka på det i fortsättningen.


Idag har varit en runda och tränat på Itrim också, gick riktigt bra.

Undrar hur många kalorier man förbränner i 3 varv cirkelträning? 


Mina 3 varv tar ca 40-45 min att göra, mystiskt..


 

Vatten är det bästa jag vet!


På Millans blogg  (http://millansandberg.blogspot.com/) har jag hittat massa underbara recept som jag ska prova sen när jag får äta, bl.a ett med fylld auburgine som verkar kanongott!


Bara en vecka kvar nu!

Av Sandra - 2 juli 2010 15:41

Min enda lediga dag denna vecka.

6 dagars-veckor är jobbiga men förhoppningsvis blir schemat lite lättare veckan efter.

För mig så ska jag ta en tripp hem till familjen nästa vecka så det blir trevligt.


Jag har spanat lite på tatuerare också, och det blir nog en gammal respris på Rough stuff i uppsala. Gjorde min första där och blev riktigt nöjd. Men det är när jag har nått min målvikt!


Snart så är det slut på vecka 5, gud vad fort tiden har gått!

Idag åt jag couscousen till lunch, jag tyckte att den var riktigt god faktiskt. Men å andra sidan så är alla nya smaker goda :)


Idag gör jag nytta, har varit på en kort promenad, städad hela badrummet noga! (ni vet, när man skrubbar väggarna med klorin) och tvättat. Effektiva jag.


Har även hunnit med en sväng i solen på balkongen

  


Nu blir det lite kaffe och sen en smootie till mellanmål.


Ha en underbar dag i solen!

Ovido - Quiz & Flashcards