Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Sandra - 12 juli 2010 19:53

Oj herregud vad jag är mätt!!


Jag är då inte nöjd utan mer som proppmätt. Men hur lätt är det när man blir supermätt efter halva tallriken. Jag kan knappt gå. Men oj vad gott det var.


Jag gjorde, som sagt, lax i ugn med massa grönsaker och blomkålsmos. Jag glömde spenaten, kom jag på nu   



  


Laxen färdig efter ca 20 min i ugn. Massa färsk chili, paprikakrydda, havssalt med citron och smoke-smak, peppar och chiliflakes.


 

Upplagd på tallrik med blomkålsmos, blomkål som man kokar mjuk, mixar med lite spad och sen blandar med lätt craime fraiche. Jag pressade i lite vitlök och hade i chili här med. Supergott!


Men hur mycket av den tallriken tror ni jag åt upp? :)


Nu blir det en promenad ut!

Ovido - Quiz & Flashcards