Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

Uppsala

Av Sandra - 8 juli 2010 11:07

Uppsala har varit riktigt härligt!


Har tagit det lugnt, badad lite, varit med familjen och träffat min närmaste vän som är gravid i vecka 30. Tyckte lite synd om henne för det kan inte vara roligt att vara höggravid i sommarvärme, usch.


Jag har svårt att förstå att jag får äta vanlig mat redan på måndag! Ojoj vad jag planerar. Det känns jättekonstigt. Men samtidigt spännande.


Ikväll ska jag på gruppmöte, det är inte min vanliga grupp utan ett öppet sommarmöte. Sen imorgon bitti har jag coachmöte. Min coach föreslog den tiden och jag b lev lite förvånad för jag hade ett möte för bara två veckor sedan, men jag tror att de vill att man ses precis innan man ska börja äta vanlig mat ifall man har lite funderingar och så. 


Jag undrar lite över fett-biten. Vad är okej och vad är inte okej. Ska man äta lightprodukter eller inte. Hur mycket sås får man ta? Får man äta avokado till frukost och lite andra skumma funderingar.


Nu snart går mitt tåg. Blir lite träning ikväll med

  


Kram!

 
 
Sussie

Sussie

8 juli 2010 12:30

Låter härligt!

Hon som har itrim där jag går är dietist också. Hon pratade lite om fett och vad som är bra och inte på ett gruppmöte. Hon sa att hon undviker lightprodukter. Om man äter light tar man ofta mer än en fetare produkt, men i slutänden har man fått i sig lika mycket. Hon tog som exempel att man köper en 10%-ost som inte smakar så mycket. Då kanske man lägger två skivor på mackan. Köper man en 25%-ost som smakar mycket brukar det räcka med en. Det var hennes resonemang.
Jag kör på lite blandat. Undviker höga kolhydrathalter. Men kan ta lite vanligt Bregott på en hårdbrödmacka nån gång ibland. Man får känna efter lite vad man mår bra av. Första tiden när jag hade börjat äta igen så åt jag bara fisk/kött/kyckling och grönsaker. Mycket för att vänja magen vid det "nya".

Lycka till och bra jobbat!

http://itrimsussie.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 juni 2011 22:24

Jajamensan, nu har jag semester!   Underbart skönt!   Och jag tänker ta ett litet uppehåll med bloggen under semestern, det kanske kan smyga in ett inlägg då och då, men för att hålla ner min stressnivå så får det bli så.   I onsdags trän...

Av Sandra - 18 juni 2011 11:43

Hej alla! Jag sitter på tåget mot Uppsala igen. Det blev en resa hit med kort varsel eftersom familjen har varit tvungna att avliva vår hund alfons. Han har varit med mig under hela min uppväxt och saknaden är enorm. Jag kände att jag inte kunde s...

Av Sandra - 15 juni 2011 10:22

Hej alla kära läsare!   Jag har under den senaste veckan legat däckad i sjukdom med ett icke-fungerande internet; inte den bästa kombinationen ska jag säga. Igår kom min underbara kille hem och fixade internet så nu är jag tillbaka!   Sjukper...

Av Sandra - 5 juni 2011 16:33

Hemma efter 2 härliga dagar i Uppsala.   Jag har bara njutit av det vackra vädret, umgåtts med min härliga familj och ätit gott. En del shopping har det blivit också, 2 par skor och 2 par klänningar. Jag älskar klänningar! Kan köpa hur många som ...

Av Sandra - 31 maj 2011 18:46

..går jag på snart!   Sen imorgon ska jag på en intervju, spännande, spännande! Och därefter åker jag till Uppsala en sväng. Skönt att få komma hem till underbara familjen och bara vara.     Den här supersöta köksradion köpte jag på Clas O...

Ovido - Quiz & Flashcards