Alla inlägg under oktober 2010

Av Sandra - 17 oktober 2010 15:18

En sak till. Köper ni andra också fel storlek i kläder för att ni inte tror att ni kan ha en mindre storlek? Fast kläderna är för stora som ni köper?


Jag tror att jag har det problemet.. Men jag kan ju inte ha storlek small direkt.


  

Av Sandra - 17 oktober 2010 15:08

I fredags hade jag möte med min coach, ett motivationsmöte.


jag berättade hur jag hade haft det, att jag tappat all motivation och att det nu gick ganska bra efter vår gruppträff som handlade om motivation. Sedan vägde jag mig och jag vägde då 77.8!! Jag hade alltså gått ned 8 hekto på en vecka! Och jag som har stått still sedan slutet på augusti. Jag blev så glad och jag har ju känt den senaste veckan att jag har gjort allting rätt.


Sedan var mitt midjemått 76 (!) cm! Senaste träffen hade jag 79 cm, 85 cm var min midja när jag började. Inte långt kvar nu till min målvikt. Jag blev så glad att jag belönade mig med ett nytt träningslinne från Rönisch.


 


Snyggt va?   


Så igår var jag på mitt första Indoor walking pass, kanonroligt! Och linnet funkade jättebra, jag kände mig knappt svettig fast jag svettas så att det rinner om mig. Men Indoor walking rekomenderar jag till alla som vill bränna lite kalorier och få bra konditionsträning. Det är lite liknande spinning fast mer skonsamt mot knän.


På senaste tiden har jag fått en del kommentarer om min vikt och folk blir väldigt förvånande när jag berättar att jag vägde 89 kg när jag började. Jag kan inte heller förstå hur jag såg ut då för jag ser inte skillnaden. Känner ni andra igen er i det?


Ha en fortsatt härlig söndag!

Av Sandra - 13 oktober 2010 11:41

Oj det var länge sedan jag skrev! Förlåt mig mina kära bloggvänner!


Jag har tagit nya tag! I onsdags hade vi ett gruppmöte om motivation. Precis vad jag behövde! Vår coach berättade att man i snitt endast kan hålla uppe motivationen för ett nytt projekt i 5-7 veckor. Så min neråtperiod behövde komma. Vi diskuterade hur man får upp motivationen igen och lite sånt och jag har tänkt igenom själv vad jag behöver för att komma igång igen.


Och nu går det kanon! Jag har energi, jag tränar, och jag äter rätt! På fredag ska jag ha coachmöte, får se om jag har gått ned något.


Det jag har funderat över är om jag ska ha en dag i veckan då jag får äta lördagsgodis, just för att hålla motivationen uppe. Då i veckorna så kan jag säga nej till allt just för att jag får ta en bit choklad på lördag. Har ni andra något sånt trixs?


Nu ikväll väntas det jobb, först en liten lunch på stan.


Hejar på er!

Av Sandra - 5 oktober 2010 11:44

I helgen var det 50-års kalas!


Väldigt trevligt var det men jag åt som en häst. Jag vet inte vad som hände, alla mina spärrar släppte och jag åt av allt som fanns. Mest choklad.. Usch.


Mennu är jag hemma igen och det är bara att ta nya tag. Jag har väl tappat motivationen lite. Det var killen som märkte det först konstigt nog. Nu har han sagt att han ska hjälpa mig att få tillbaka motivationen och så ska vi stötta varandra med träningen. 


Så vad har jag gjort nu då? Jo jag har anmält mig till tjejmilen 2011. Det är värt ett skratt faktiskt. Jag har aldrig någonsin sprungit en mil. Men vad fasen, hur svårt kan det vara? 5 km har jag ju sprungit och jag har 1 år på mig att träna! Så nu jäklar!


Igår var jag på afrodans, superkul! Man får verkligen skaka ut kroppen. Idag har jag träningsvärk i svanken :)

Ovido - Quiz & Flashcards