Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Sandra - 17 oktober 2010 21:44

Idag blev det vegetarisk moussaka till middag!


Jag improviserade lite och det blev riktigt gott!


Jag hackade två lökar fint och stekte i olja tillsammans med fryst spenat, massor av färsk grönkål och champinjoner. Salta och peppra och blanda i vitlök och chili.

Sedan saltade jag 1 cm-tjocka auburgineskivor och lät stå en stund så att vattnet rann av. Stekte dessa i lite olja så att dem fick färg.


Blandade 2 ägg, 1 dl mjölk och 100 g 10% fetaost med grönkålsröran och sedan varvade jag röran med auburgineskovirna. Toppade med minikeso och så in i ugnen på 200 grader i ca 25 minuter.


Kanongott och nyttigt!


Jag tänkte lägga upp en bild men maten hann gå åt innan :)

Av Sandra - 17 oktober 2010 15:18

En sak till. Köper ni andra också fel storlek i kläder för att ni inte tror att ni kan ha en mindre storlek? Fast kläderna är för stora som ni köper?


Jag tror att jag har det problemet.. Men jag kan ju inte ha storlek small direkt.


  

Av Sandra - 17 oktober 2010 15:08

I fredags hade jag möte med min coach, ett motivationsmöte.


jag berättade hur jag hade haft det, att jag tappat all motivation och att det nu gick ganska bra efter vår gruppträff som handlade om motivation. Sedan vägde jag mig och jag vägde då 77.8!! Jag hade alltså gått ned 8 hekto på en vecka! Och jag som har stått still sedan slutet på augusti. Jag blev så glad och jag har ju känt den senaste veckan att jag har gjort allting rätt.


Sedan var mitt midjemått 76 (!) cm! Senaste träffen hade jag 79 cm, 85 cm var min midja när jag började. Inte långt kvar nu till min målvikt. Jag blev så glad att jag belönade mig med ett nytt träningslinne från Rönisch.


 


Snyggt va?   


Så igår var jag på mitt första Indoor walking pass, kanonroligt! Och linnet funkade jättebra, jag kände mig knappt svettig fast jag svettas så att det rinner om mig. Men Indoor walking rekomenderar jag till alla som vill bränna lite kalorier och få bra konditionsträning. Det är lite liknande spinning fast mer skonsamt mot knän.


På senaste tiden har jag fått en del kommentarer om min vikt och folk blir väldigt förvånande när jag berättar att jag vägde 89 kg när jag började. Jag kan inte heller förstå hur jag såg ut då för jag ser inte skillnaden. Känner ni andra igen er i det?


Ha en fortsatt härlig söndag!

Ovido - Quiz & Flashcards