Alla inlägg den 11 november 2010

Av Sandra - 11 november 2010 17:08

Imorgon smäller det!


Då åker jag till Malaysia och är borta i två veckor! Hoppas ni inte lär sakna mig för mycket   


Jag tränade igår på Itrim och passade på att väga mig för att ha en utgångsvikt innan semestern. 76.3 kg!! Så -4 hekto på 1 vecka, bra jobbat!


Mina värden från första dagen (26 maj) till idag.


Vikt: 88.4 --> 76.3 kg (fast egentligen började jag på 89.6 kg..)

BMI: 28.9 --> 24.9

Fett %: 42.8--> 35.1 %

kilo fett: 37.8 --> 26.8 kg

Kilo muskler, skelett och inre organ: 50.6 -->49.5 kg

Midjemått: 85 -->76 cm


Med det här kan man se att jag har minskat 12.1 kg i vikt och 11 kg av dessa var fett. Jag har endast gått ned 1 kg i muskler vilket är väldigt bra. Risken med den här dieten är att man förlorar för mycket muskler, därför är träningen så viktig under måltidsperioden. På varje 10 kg som man går ned så förlorar man ca 1-2 kg muskler för dom behövs helt enkelt inte längre. Därför är det väldigt bra av mig att endast ha tappat 1 kg i muskler.


Jag kanske berömmer mig själv lite väl mycket (det får man ju inte göra om man är svensk..) men det måste man göra för att orka fortsätta!


Så alla ni som kämpar på med vikten där ute, håll motivationen och kämparglöden uppe och glöm inte bort att berömma er själva!!


Jag hade jättesvårt att göra det i början, så fort jag fick en komplimang så bortförklarade man det på något vis, men idag ler jag stort och verkligen suger åt mig komplimangen.


För du är bäst!

Av Sandra - 11 november 2010 11:59

 

10 stora cookies


1 dl havregryn

3 dl blandade nötter och frön (gärna hälften saltade)

1 tsk bikarbonat

5 färska dadlar

1 dl lättfil

2 äggvitor

1 msk sötningsmedel eller råsocker


  • blanda havregryn, bikarbonat och grovt hackade nötter
  • mixa dadlar och filmjölk i en mixer och blanda ned de torra ingredienserna
  • vispa äggvitor och sötningsmedel till ett hårt skum och blanda ned det i kaksmeten
  • smörj ett bakplåtspapper med kokosfett (jag tog vanligt margarin) och klicka ut 10 klickar på plåten. Platta ut dom till runda och platta cookies
  • grädda i mitten av ugnen i 200 grader i ca 10 min
  • stäng av ugnen och låt kakorna torka i ugnen ungefär 10 min till
  • låt svalna på galler


Näringsinnehåll per kaka:

150 kcal

protein: 5 g

kolhydrater: 9 g

fett: 10 g


Supergoda kakor som fungerar bra som mellanmål.

Mat
Ovido - Quiz & Flashcards