Alla inlägg den 4 november 2010

Av Sandra - 4 november 2010 12:01

 


Dagens mellanmål:

Vaniljkaffe med skummad lättmjölk (mycket godare än det låter!) och två knäckebröd VASA sport med skivad avokado, minikeso och örtsalt.


Mums!


Dagens tips:

Igår på gruppmötet pratade vi om riskfaktorer och småätande på kvällarna vilket de flesta har problem med. Jag brukar göra en fruktsallad på banan, äpple och satsumas med lite keso. Oftast så orkar man inte äta 3 nävar med frukt och grönt till måltiderna och har en del "sparat" till kvällen. Supergott och man blir jättemätt! Efter det vill ingen äta godis eller en smörgås.


Ha en super torsdag!

Mat
Av Sandra - 4 november 2010 11:54

Igår kväll var det gruppmöte!


Jag gick upp på vågen med blandade känslor eftersom foten har varit dålig så har jag endast tränat 1 gång i veckan. I helgen blev det en del smågodis och sånt.. Så jag var hyfsat nervös.


Men vad visade vågen? Jo 1 kg minus sedan föregående gruppmöte!


 


Dålig upplösning med vad fasen. Uttorkad är jag men det är jag alltid så jag tror att min kropp är byggd så.. För vatten dricker jag massvis av!


Nu har jag bara 1.7 kg kvar till min ursprungliga målvikt på 75 kg. Känns helt otroligt. Och det är kul för innan vägningen kändes det som att jag hade gått upp lite i vikt, byxorna satt åt lite mer i midjan tyckte jag. Men efter vägningen så satt genast kläderna lite lösare och midjan såg mindre ut.. Lustigt hur uppfattningen ändras.


Imorse var jag tvungen att väga mig på min våg här hemma och den visade 74.2 kg! Men den måste ha fått någon fnatt för det tror jag inte på. Men roligt iaf.


Nu är det bara 1 vecka kvar tills vi åker! Känns otroligt skönt! Och jag har bara 2 jobbpass kvar, nattpass i helgen och sen blir det lite plugg inför min tenta i den fristående kursen som jag läser.


 


Min nyaste lilla familjemedlem..   


Ovido - Quiz & Flashcards