Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Sandra - 4 januari 2011 19:52

Nattjobb som väntar!


Halsen är inte bättre men inte värre heller så jag ska nog kunna klara av natten. Efter den är jag ledig till lördag kl. 14 så det känns helt okej.

Det tråkiga är att jag fick strunta i träningen idag.


Mitt träninskort på Friskis har gått ut och jag har inte råd att köpa nytt på ett tag och jag är inte så sugen på att träna på Itrim just nu så den träning som gäller för mig är löpning. Jag lyckades klämma in 3 löppass förra veckan så det är jag nöjd med.


Det värsta är mitt matsug just nu. Jag har precis börjat med en ny preventivsort och ni tjejer vet hur sugen man kan bli på allt när det är den tiden i månaden! Och nu känner jag så hela tiden!

Jättejobbigt!

Men jag försöker att äta nyttigt när jag äter, dela en bar i två delar så att den räcker längre och lite sånt. Men jobbigt!


Hoppas ni andra fina människor mår bra!

Av Sandra - 4 januari 2011 14:24

Och jag tror att jag har halsfluss..


Jag kände det redan igår kväll och sa det till killen.

"Jag har ont i halsen!"

"Nej, du inbillar dig."(Jag är nämligen lite hypokondriker..)

"Nej, jag lovar, jag har ont i halsen!"


Sedan mumlade jag det i sömnen hela natten och hela morgonen, och när jag vaknade imorse var halsen uppsvullen. Som jag sa!   


Jag får halsfluss lite då och då och nu hoppas jag att det ska gå över av sig själv. Jag har nästan precis avslutat en antibiotikakur för mitt otäcka bett på låret så jag vill ogärna påbörja en ny kur.


 


Perfekt mellanmål för en ömmande hals! Jag mixade mjölk, vanilj/päron proteinpulver, hallon och gojibär. Det blev nästan som sorbé. Över hade jag blandade nötter och några russin. Mums!


Får se hur det blir med nattjobbet inatt. Jag har inte riktigt råd att vara sjuk. Så länge jag inte pratar med någon av mina patienter så ska det nog gå vägen!

Ovido - Quiz & Flashcards